Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του περιοδικού i-Teacher -  - Πρόσκληση κατάθεσης άρθρων για δημοσίευση, μετά από κρίση.

Στο περιοδικό μπορούν να δημοσιευτούν άρθρα που απλώνονται σε όλα τα πεδία της ερευνητικής επιστημονικής δραστηριότητας, των προτάσεων και των εφαρμογών των Τεχνολογιών Πληροφορίας κι Επικοινωνίας (σύντομα Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες της (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια). Για τη διευκόλυνση των υποψήφιων αρθρογράφων καθώς και για οργανωτικούς λόγους, καταβλήθηκε προσπάθεια ώστε να ταξινομηθούν όλα αυτά σε 12 θεματικές ενότητες (με τις υποενότητές τους). Αναφέρονται στη συνέχεια.

Θεματικές Περιοχές
1. Εκπαιδευτικά σενάρια, Τ.Π.Ε. και εκπαιδευτική διαδικασία
2. Χρήση συσκευών κινητής τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση
3. Προγραμματισμός, εκπαιδευτικό λογισμικό, εκπαιδευτική ρομποτική
4. Η επίδραση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη μάθηση και ο τρόπος εκπαιδευτικής αξιοποίησής τους. Edutainment
5. Ειδική Αγωγή και Τ.Π.Ε.
6. Σύγχρονα Περιβάλλοντα υποστήριξης του διδακτικού έργου. Διαδίκτυο και εκπαιδευτική αξιοποίησή του
7. Ψηφιακή αφήγηση (Digital Storytelling)
8. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.: Προβλήματα, θετικές επιδράσεις και προοπτικές. Κοινότητες μάθησης – πρακτικών
9. Έρευνα στην εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση
10. Διά Βίου μάθηση Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
11. Ψηφιακή Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη
12. Άλλα θέματα

Περιγραφές Θεματικών Περιοχών

01.Θ.Ε. Εκπαιδευτικά σενάρια, Τ.Π.Ε. και εκπαιδευτική διαδικασία
Το συνέδριο δίνει έμφαση και στοχεύει στην ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών μέσα από την ανάδειξη δόκιμων διδακτικών σεναρίων και καλών πρακτικών. Ένα διδακτικό σενάριο, ως ένα επιστημονικά διευρυμένο σχέδιο μαθήματος, περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας διδακτικής πρότασης, από τους δημιουργούς και τις συνθήκες υλοποίησης, τη στοχοθεσία, τη το θεωρητικό πλαίσιο, τη σύνδεσή του με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, τη μεθοδολογία ανάπτυξης έως τις σχετικές θεωρίες μάθησης, τον τρόπο υλοποίησης βήμαβήμα, τα συμπεράσματα, τον αναστοχασμό, πιθανά φύλλα εργασίας και άλλα στοιχεία που ο συγγραφέας κρίνει ότι ολοκληρώνουν το εκπαιδευτικό σενάριο. Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο πρέπει να αναφέρεται σε ένα γνωστικό αντικείμενο της προσχολικής, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διεκπεραιώνεται με τη χρήσηυποστήριξη των Τ.Π.Ε. (αξιοποιώντας κατάλληλα υπολογιστικά εργαλεία ή άλλες υπολογιστικές τεχνολογίες). Στη θεματική των εκπαιδευτικών σεναρίων περιλαμβάνονται όλες οι ειδικότητες και όλα τα περιεχόμενα των Αναλυτικών Προγραμμάτων ή των Καινοτόμων προγραμμάτων που εκπονούνται συμπληρωματικά (Όπως προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, Ευέλικτη Ζώνη κ.λπ.). Εκτός από τα διδακτικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Δηλαδή, μπορεί να αξιοποιηθεί η εμπειρία από τη συστηματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε τομείς όπως: Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, η Αγωγή Υγείας, τα Πολιτιστικά Θέματα, Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, οι διασχολικές συνεργασίες και άλλες καινοτόμες δραστηριότητες. Επίσης, σε αυτή τη θεματική μπορούσαν να ενταχθούν εργασίες που αναφέρονται στην παιδαγωγική αξιοποίηση του Διαδραστικού Πίνακα στη μαθησιακή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να παρουσιάσουν την εμπειρία και την καινοτομία που καθημερινά αναπτύσσεται στην σχολική τάξη, μέσα από τη μορφή ενός εκπαιδευτικού σεναρίου σε επιστημονικά τεκμηριωμένη ανάπτυξη, ώστε να ενισχυθεί η διεκπαιδευτική επικοινωνία προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και να δημιουργηθεί μέσα από τα πρακτικά του συνεδρίου και παρακαταθήκη καλών πρακτικών, που θα προάγει το εκπαιδευτικό έργο της κοινότητας.

02.Θ.Ε. Χρήση συσκευών κινητής τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση
Η σύγχρονη τάξη εφοδιάζεται συνεχώς με εξοπλισμό Τ.Π.Ε. (ηλεκτρονικές συσκευές με δυνατότητες ασύρματης δικτύωσης, όπως φορητοί υπολογιστές, υπολογιστές πινακίδας [Tablets], κινητά τηλέφωνα, τηλεκοντρόλ απάντησης, κ.ά.). Μεγάλη η προσδοκία εμπλουτισμού κι ανανέωσης της διδασκαλίας, ιδιαίτερα στην κατασκευή διδακτικού περιβάλλοντος ευέλικτης, συνεργατικής, διερευνητικής, και ανακαλυπτικής μάθησης. Αναμένεται ότι στα επόμενα χρόνια περισσότεροι μαθητές θα φέρνουν στην τάξη φορητές υπολογιστικές συσκευές. Οι συσκευές αυτές θα καταστούν μελλοντικά αναγκαία εκπαιδευτικά μέσα κι εργαλεία, όπως τα τωρινά συμβατικά (βιβλία και τετράδια). Στην Ελλάδα ήδη έχει σωρευτεί εμπειρία από τα προγράμματα της τελευταίας πενταετίας, όπως το πρόγραμμα «ένας φορητός υπολογιστής ανά μαθητή» (σε γυμνασιακές τάξεις) ή το πρόγραμμα «κινητά εργαστήρια Η/Υ» για τα δημοτικά σχολεία τύπου ΕΑΕΠ. Επιπρόσθετα με τα ανωτέρω, τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ερευνών στη διεθνή βιβλιογραφία που εστιάζει στην αξιοποίηση αυτών των συσκευών κινητής τεχνολογίας τόσο σε τυπικά όσο και σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Σε αυτή τη θεματική περιοχή, επιζητούνται εργασίες που αναφέρονται στα προαναφερόμενα προγράμματα αξιοποίησης της φορητότητας ή σε ανάλογα προγράμματα ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων ή στην επίκαιρη διεθνή εκπαιδευτική ζύμωση (διαφαινόμενες εξελίξεις και προοπτικές). Μπορούν να αναφέρονται σε ερευνητικές προσπάθειες, αλλά και σε εφαρμογές (δημιουργίες κι αξιοποιήσεις εκπαιδευτικών εφαρμογών με τη χρήση κινητών συσκευών μάθησης, ταμπλέτες και smartphones) σε τυπικά ή άτυπα περιβάλλοντα μάθησης σε σχολεία ή επισκοπήσεις και παρουσιάσεις ερευνών, μελέτες περιπτώσεων εφαρμογών, καινοτομιών κλπ, στην Ελλάδα και διεθνώς.

03.Θ.Ε. Προγραμματισμός, εκπαιδευτικό λογισμικό, εκπαιδευτική ρομποτική
Ο προγραμματισμός ή αλλιώς η υπολογιστική σκέψη, αναφέρεται σε ένα σύνολο δεξιοτήτων που όχι μόνο οι επιστήμονες των υπολογιστών αλλά όλοι θα ήταν πρόθυμοι να αποκτήσουν και να χρησιμοποιούν. Είναι θεμελιώδης δεξιότητα για όλους, που πρέπει να προστεθεί δίπλα στις μέχρι τώρα συμβατικές, όπως οι ικανότητες του κάθε παιδιού στη γραφή, την ανάγνωση και την αριθμητική. Σε αυτήν την υποθεματική επιζητούνται εργασίες εκπαιδευτικών που σχετίζονται με το όλο πλαίσιο της ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης και της ανάπτυξης της ικανότητας του προγραμματισμού. Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το λογισμικό που εκτελείται σε υπολογιστή, που εμπεριέχει διδακτικούς στόχους και αναμένεται να επιφέρει συγκεκριμένα διδακτικά και μαθησιακά αποτελέσματα. Υποστηρίζει τη διδασκαλία, παρέχοντας βοήθεια στο μαθητή ώστε να προσεγγίσει και να οικοδομήσει μια προκαθορισμένη από το αναλυτικό πρόγραμμα γνώση ή τον ενισχύει ώστε να αναπτύξει δεξιότητες υψηλού επιπέδου. Το εκπαιδευτικό λογισμικό μπορεί να ταξινομηθεί με κριτήριο τη χρήση του στη μαθησιακή διαδικασία, ως εξής: Λογισμικό εξάσκησης (Drill and Practice). Λογισμικό παρουσίασηςφροντιστηρίου (Tutorial). Λογισμικό προσομοίωσης (Simulation). Λογισμικό επίλυση προβλήματος (Problem solving). Περιβάλλοντα Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality)
Σκοπός αυτής της υποθεματικής περιοχής είναι η παροχή ευκαιριών σε εκπαιδευτικούς ή άλλους, κατασκευαστές λογισμικού (Computer Based Software), να παρουσιάσουν ενώπιον του συνεδριακού ακροατηρίου τα λογισμικά τους. Το λογισμικό τους να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εκπαιδευτικό εργαλείο (π.χ. το geogebra, το modellus, «Ο ξεφτέρης», ηλεκτρονικό λεξικό κ.ά) ή και σαν εργαλείο υποστήριξης της Διοίκησης της εκπαίδευσης (με την διευκρίνιση ότι το ταξινομούμε για πρακτικούς λόγους σε αυτήν τη Θ.Π.). Ενδεικτικά παρατίθενται υποενότητες, μεταξύ άλλων, που μπορούν να ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το συνεδριακό ακροατήριο: • Παρουσίαση λογισμικού για εκπαιδευτική χρήση • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού • Παρουσίαση λογισμικού για διοικητική χρήση • Ελεύθερο λογισμικό/Λογισμικό ανοιχτού κώδικα. Χρήση του Ανοικτού Λογισμικού στην εκπαίδευση. • Χρήση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων [OER] στην εκπαίδευση.  Η ρομποτική είναι μία δραστηριότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για τη διδασκαλία εννοιών στη Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας, κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων, κλπ), στα Μαθηματικά (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων όπως η περίμετρος κ.ά), στην Ιστορία (ενδεικτικά, με την κατασκευή ενός ρομπότ καταπέλτη της αρχαίας εποχής ή των μεσαιωνικών χρόνων τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτών των εποχών καθώς και τα σημαντικά πρόσωπα εκείνων των εποχών, που διακρίθηκαν στις κατασκευές και τις εφευρέσεις). Η εκπαιδευτική ρομποτική επιδρά θετικά και στο γνωστικό και στο συναισθηματικό και στο κοινωνικό πεδίο. Με τη βοήθεια της ρομποτικής, ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως ομαδική εργασία, επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση, καινοτομία, διαχείριση έργου, διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων κλπ). Διά της υποθεματικής δίνεται η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς που δραστηριοποιήθηκαν στον τομέα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, να παρουσιάσουν εργασίες τους ενώπιον άλλων εκπαιδευτικών.

04.Θ.Ε. Η επίδραση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη μάθηση και ο τρόπος εκπαιδευτικής αξιοποίησής τους. Edutainment
Τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο πεδίο, καθώς αποτελούν τη δημοφιλέστερη τεχνολογία στην παιδική και νεανική διασκέδαση. Ταυτόχρονα δύνανται να αξιοποιηθούν ως μαθησιακά μέσα με θετικά αποτελέσματα ως προς την ενεργοποίηση των εκπαιδευόμενων και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η μάθηση που υποστηρίζεται από τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν ιδιαίτερο ερευνητικό πεδίο μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της εκπαίδευσης με Τ.Π.Ε. και προσελκύουν τα τελευταία χρόνια το έντονο ενδιαφέρον της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα προκύπτει και προβληματισμός και αντίλογος.
Το Edutainment είναι κατηγορία ψηφιακών παιχνιδιών, που έχουν εκπαιδευτικούς στόχους, πρώτιστα όμως έχουν ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Στόχος αυτών των ψηφιακών παιχνιδιών είναι να ενισχύσουν τις ικανότητες των μαθητών για διερευνητική μάθηση, αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, δοκιμή πλάνη, επανάληψη κ.α. με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές, να μην αντιλαμβάνονται πως εμπλέκονται ταυτόχρονα σε μια διαδικασία μάθησης. Σε αυτή τη θεματική περιοχή, επιζητούνται εργασίες που αναφέρονται στο προαναφερόμενο πεδίο χρήσης Τ.Π.Ε. στην υπηρεσία της μάθησης, οι οποίες μπορούν να αναφέρονται σε ερευνητικές προσπάθειες, αλλά και σε εφαρμογές στην εκπαίδευση ή επισκοπήσεις και παρουσιάσεις ερευνών, μελέτες περιπτώσεων, στην Ελλάδα και διεθνώς.

05.Θ.Ε. Ειδική Αγωγή και Τ.Π.Ε.
Ο ρόλος των χρήσης Τ.Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή ως μέσου βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος μάθησης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι αναμφισβήτητος, καθώς η χρήση ψηφιακών/υπολογιστικών συσκευών συμβάλλει σημαντικότατα στη διαδικασία της μάθησης, παρέχοντας εκπαιδευτικό περιβάλλον με πρόσθετα μαθησιακά και ψυχαγωγικά χαρακτηριστικά. Οι Τ.Π.Ε., παρέχουν πολλές ευκαιρίες στους μαθητές αυτής τη κατηγορίας, γιατί οι μαθητές μπορούν να παίρνουν στα χέρια τους τη μάθηση και να την εναρμονίζουν με τους δικούς τους ρυθμούς. Οι υπολογιστικές ηλεκτρονικές συσκευές και το εκπαιδευτικό λογισμικό αποκαθιστούν σε μεγάλο ποσοστό φυσικές αδυναμίες (λεπτή κινητικότητα, προβλήματα όρασης) των παιδιών και βοηθούν στην πρόσβαση της πληροφορίας και επομένως στην εκπαίδευσή τους. Κι ακόμα, οι κατάλληλες υποστηρικτικές δομές για την υλοποίηση της ένταξης των Τ.Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή θεωρούνται τόσο σημαντικές για πολλούς εκπαιδευτικούς, όσο η ύπαρξη εξοπλισμού και λογισμικού προς χρήση. Σε αυτή τη θεματική περιοχή, επιζητούνται εργασίες που αναφέρονται στο προαναφερόμενο πεδίο χρήσης Τ.Π.Ε. στην υπηρεσία της μάθησης, και θα αναδείξουν σύγχρονες τάσεις κι εξελίξεις στο πεδίο Τ.Π.Ε. και Ειδική αγωγή, στην Ελλάδα και διεθνώς. Οι εργασίες μπορούν να αναφέρονται σε ερευνητικές προσπάθειες, αλλά και σε εφαρμογές στην εκπαίδευση ή επισκοπήσεις και παρουσιάσεις ερευνών, μελέτες περιπτώσεων. Ενδεικτικά παρατίθενται υποενότητες, μεταξύ άλλων, που μπορούν να ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το συνεδριακό ακροατήριο: Εκπαιδευτικό λογισμικό για την Ειδική Αγωγή • Ηλεκτρονική μάθηση και Ειδική Αγωγή • Προσβασιμότητα και υποστηρικτική τεχνολογία στην υπηρεσία της Ειδικής Αγωγής. Μελέτες περιπτώσεων χρήσης Τ.Π.Ε. στη σχολική πρακτική της Ειδικής Αγωγής (Τμήματα ένταξης κ.ά.) • Διαφαινόμενες εξελίξεις και προοπτικές.

06.Θ.Ε. Σύγχρονα Περιβάλλοντα Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού, Δαδίκτυο και εκπαιδευτική αξιοποίησή του
Η επίκαιρη τάση στην ανάπτυξη περιβαλλόντων μάθησης σήμερα, εστιάζεται στην ανάπτυξη νέων προηγμένων συστημάτων, διά της χρήσης όλων των προσφερόμενων τεχνολογικών μέσων, και των τρόπων μετάδοσης της πληροφορίας μέσω υπολογιστικών συστημάτων, δικτυακών ή μη, με τρόπο δημιουργικό, με υψηλό βαθμό αλληλεπίδρασης με τον εκπαιδευόμενο, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι των αναλυτικών προγραμμάτων, με σημαντική μείωση του λόγου κόστους/ωφέλειας και με ποιότητα στην παρεχόμενη υπηρεσία. Τα Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης χαρακτηρίζονται, μεταξύ άλλων, από εποικοδομητικού τύπου διδακτικές προσεγγίσεις, συνεργατικές διαδικασίες μάθησης και από τη λειτουργική ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σε αυτήν τη θεματική ενότητα γίνεται προσπάθεια συγκέντρωσης των εκπαιδευτικών χρήσεων του διαδικτύου (μοντέλων, τεχνολογιών και εφαρμογών, εκπαιδευτικών σχεδιασμών) όσο και των διαφαινόμενων τάσεων, εξελίξεων, προοπτικών. Αναμένεται να παρουσιαστούν εργασίες, που αφενός μεν θα πληροφορούν, αφετέρου θα εστιάζουν σε παραδείγματα καλών εκπαιδευτικών πρακτικών, με τη χρήση του διαδικτύου.  Ενδεικτικά παρατίθενται υποενότητες, μεταξύ άλλων, που μπορούν να ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το συνεδριακό ακροατήριο: • Το διαδίκτυο στην προδημοτική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ανάπτυξη και διαμοίραση εκπαιδευτικού υλικού με τεχνολογίες file sharing ή άλλες σχετικές διαδικτυακές τεχνολογίες  • Σχεδιασμός κι αξιολόγηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με διαδικτυακά εργαλεία Πρότυπα και αξιολόγηση διαδικτυακών εκπαιδευτικών εφαρμογών Σχεδίαση, περιεχόμενο κι αξιολόγηση εκπαιδευτικών δικτυακών τόπων.  • Εκπαιδευτικά ιστολόγια, wikis, eportfolios  • Ιστοεξερευνήσεις • Σχεδιασμός και υλοποίηση project με διαδικτυακά εργαλεία  • Κοινωνικά δίκτυα και εκπαίδευση  • Θέματα ασφάλειας στo διαδίκτυο, για μαθητές κι  εκπαιδευτικούς • Διαδίκτυο και παιδί. Επιπτώσεις της χρήσης του διαδικτύου  • Διαδίκτυο και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών  • Πνευματικά δικαιώματα και διαδίκτυο • Διαφαινόμενες εξελίξεις και προοπτικές • Πρόσβαση στο διαδίκτυο  • Πρόσβαση σε δικτυακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο  

07.Θ.Ε. Ψηφιακή αφήγηση (Digital Storytelling)
Η αφήγηση ιστοριών είναι εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς βελτιώνει τον προφορικό και γραπτό λόγο των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την κριτική σκέψη, την ανάλυση και την ανασύνθεση της πληροφορίας. Ο συνδυασμός της παραδοσιακής προφορικής αφήγησης με τα πολυμέσα του σήμερα (της εποχής των Τ.Π.Ε.), δημιουργεί την ψηφιακή αφήγηση. Είναι η διαδικασία που συνδυάζει τα ψηφιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο), για να εμπλουτίσει και να ενισχύσει το γραπτό ή τον προφορικό λόγο των μαθητών, καλύπτοντας ανάγκες τους για έκφραση, επικοινωνία, πληροφορία, συντελώντας στη μεταβίβαση κανόνων συμπεριφοράς και αξιών, στη διατήρηση στη μνήμη ηρώων και πράξεών τους, χαρακτήρων κόμικς, παραμυθιών κ.ά. και στη διασκέδαση. Αρχικά τα digital video editorsutilities, που προσφέρονταν δωρεάν και στη συνέχεια η εμφάνιση ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών (εύκολες στη χρήση τους και προσιτές στις τιμές) καθώς και η επακόλουθη άφθονη παραγωγή και διάθεση ψηφιακών εικόνων έδωσαν την ώθηση στην εμφάνιση της ψηφιακής αφήγησης . Η αξία της ψηφιακής αφήγησης στηρίζεται στο γεγονός ότι είναι μια ενεργητική διαδικασία, και δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στην τάξη. Η χρήση πολυμέσων μετατρέπει π.χ. τη λογοτεχνία σε μια πολυδιάστατη εμπειρία. Σε αυτή τη θεματική περιοχή, επιζητούνται εργασίες που αναφέρονται στο προαναφερόμενο πεδίο χρήσης Τ.Π.Ε. στην υπηρεσία της μάθησης, και παρουσιάζουν εργαλεία και σύγχρονες καλές πρακτικές που βοηθούν τους μαθητές να είναι και καταναλωτές και δημιουργοί (εξίσου) ψηφιακών αφηγήσεων ιστοριών.

08.Θ.Ε. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.: Προβλήματα, θετικές επιδράσεις και προοπτικές. Κοινότητες μάθησης πρακτικών Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις Τ.Π.Ε.
Παρόλο που οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας έχουν εισαχθεί στην εκπαίδευση και την εκπαιδευτική πράξη προ αρκετών ετών, και είναι αναμφισβήτητη η βελτίωση του καθημερινού διδακτικού περιβάλλοντος από αυτήν την εισαγωγή, η διεθνής βιβλιογραφία δείχνει ότι η χρήση τους είναι ακόμα μικρής έκτασης στα εκπαιδευτικά συστήματα. Η διαπίστωση αυτή χαρακτηρίζει και την ελληνική πραγματικότητα. Ένας από τους βασικότερους περιοριστικούς παράγοντες χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική πράξη είναι η απουσία ή η ελλιπής κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη μαθησιακή διαδικασία. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουμε τα τελευταία χρόναι προγράμματα επιμόρφωσης που υλοποιούνται από το Υπ. Παιδείας και εποπτευόμενους φορείς (Α’ και Β’ επίπεδο). Σε αυτή τη θεματική περιοχή, επιζητούνται εργασίες που αναφέρονται στο προαναφερόμενο πεδίο, και θα αναδείξουν σύγχρονες τάσεις κι εξελίξεις, στην Ελλάδα και διεθνώς. Οι εργασίες μπορούν να αναφέρονται σε ερευνητικές προσπάθειες, αλλά και σε εφαρμογές στην εκπαίδευση ή επισκοπήσεις και παρουσιάσεις ερευνών, μελέτες περιπτώσεων. Ενδεικτικά παρατίθενται υποενότητες, μεταξύ άλλων, που μπορούν να ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το συνεδριακό ακροατήριο:  • Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Α΄ Επιπέδου  • Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου • Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις Τ.Π.Ε.  • Ενδοσχολική Επιμόρφωση.  • Στήριξη Επιμόρφωσης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο  • Μιντιακός γραμματισμός (Media Literacy)

09.Θ.Ε. Έρευνα στην εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση
Στη θεματική περιοχή επιζητούνται ερευνητικές εργασίες που αναφέρονται στο πεδίο των εφαρμογών των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση. Οι εργασίες που θα υποβληθούν, θα πρέπει να παρουσιάζουν την ερευνητική εργασία, ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο αυτή βρίσκεται (βιβλιογραφική επισκόπηση, σχεδιασμός έρευνας, αποτελέσματα, συμπεράσματα).

10.Θ.Ε. Διά Βίου Μάθηση Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η δια βίου μάθηση είναι η συνεχής, εθελοντική και αυτενεργούμενη επιδίωξη της γνώσης, είτε για προσωπικούς είτε για επαγγελματικούς λόγους. Είναι η διαδικασία της μάθησης που επεκτείνεται πέρα από την παιδική – εφηβική ηλικία και τους τρόπους τυπικής μάθησης που είναι γνωστοί σε όλους μας. Τα τελευταία χρόνια, με τις τεράστιες εξελίξεις και αλλαγές που γίνονται στη ζωή μας μέσα κυρίως από το τεχνολογικό χώρο, η δια βίου μάθηση φαίνεται να κερδίζει (και δικαίως) ολοένα και σημαντικότερη θέση. Με δεδομένα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, οι Τ.Π.Ε. παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην υποστήριξή της (εκπαιδευτικό υλικό, τρόπος εκπαίδευσης, κτλ.). Στη θεματική αυτή περιοχή ζητούνται εργασίες που αναφέρονται στην εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη δια βίου μάθηση. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω υποενότητες: • Ανοιχτή εκπαίδευση  • Εκπαίδευση από απόσταση • Εκπαίδευση ενηλίκων  • Άτυπη μάθηση

11.Θ.Ε. Ψηφιακή Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη
Το διαδίκτυο και οι «νέες τεχνολογίες» έχουν πλέον γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας και ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει αυτή την πραγματικότητα. Επί πλέον, τα έχουν «υιοθετήσει», με μια σχέση σχεδόν εξάρτησης και η κοινότητα των μαθητών (και γενικότερα των νέων), μια ιδιαίτερα ευάλωτη κατηγορία χρηστών λόγω ηλικίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Με δεδομένες τις προκλήσεις και τα ερωτήματα που συμπαρασύρουν μαζί τους, το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί κάποιος να υποστηρίξει με επάρκεια τους μαθητές; Σε αυτή τη θεματική περιοχή, αναζητούνται εργασίες από εκπαιδευτικούς και ερευνητές όλων των ειδικοτήτων, σε σχέση με θέματα ψηφιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης στο σημερινό σχολείο. Πιο συγκεκριμένα οι εργασίες πρέπει να προσεγγίζουν θέματα όπως: ιδιωτικότητα, ψηφιακή ασφάλεια, προστασία, ηθική και δεοντολογία, κυβερνοεκφοβισμός, προσωπικά δεδομένα, κακόβουλο λογισμικό, γονικός έλεγχος, εθισμός, ποιότητα πληροφορίας, τεχνικά θέματα ασφάλειας, κ.α., σε άμεση συσχέτιση με την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα.

12. Άλλα θέματα
Σε αυτήν τη θεματική περιοχή εντάσσονται εργασίες σχετικές με εφαρμογές ΤΠΕ στην εκπαίδευση, που δεν εντάχθηκαν/περιεγράφηκαν στις προαναφερόμενες θεματικές.
Scroll to Top